مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 19:522022-04-14اجتماعي

تلاش محیط بانان برای حفظ حیات وحش خلخال/ سیاه گوش زخمی به مرکز استان انتقال یافت


نعمت الله جوانمردی رییس اداره محیط زیست خلخال امشب در گفت وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: مناطق حفاظت شده شهرستان خلخال محل زندگی سیاه گوش است و محیط بانان خلخال برای حفظ گونه های نادر تلاش می کنند.

وی گفت: مناطق جنگلی و روستایی خلخال که پوشش گیاهی مناسب و درختچه های کوتاه و پرپشت در دامنه های آق داغ و عجم دارد، زیستگاه گونه کمیاب سیاه گوش بوده و در سال های اخیر چندین قلاده در مناطق جنگلی مشرف به آق داغ و عجم مشاهده شده است.

سیاه گوش زخمی به مرکز استان انتقال یافت رییس اداره محیط زیست خلخال بیان کرد: صبح امروز نیز گزارش مردمی در منطقه حفاظت شده آق داغ، مبنی بر وجود یک قلاده سیاه گوش دریافت کردیم که منطقه سریعا با حضور همکاران مورد جست وجو و پایش قرار گرفت.

جوانمردی تصریح کرد: در نهایت یک قلاده سیاه گوش زخمی در ارتفاعات خلخال یافت شد که زمین گیر شدن این حیوان نشان از حمله گروهی سگ ها به این حیوان بود که سریعاً برای نجات جان این حیوان و درمان، به مرکز استان انتقال یافت.

روستاییان از کشتن گونه های نادر اجتناب کنند وی تاکید کرد: روستاییان و چوپانان گاها در مناطق جنگلی، استپی و بوته زارهای کوهستانی هنگام چرای گوسفندان این حیوان را مشاهده می کنند که باید با هدف حمایت از این گونه و ازدیاد نسل، از کشتن آن خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش محیط بانان برای حفظ حیات وحش خلخال/ سیاه گوش زخمی به مرکز استان انتقال یافت

تلاش محیط بانان برای حفظ حیات وحش خلخال/ سیاه گوش زخمی به مرکز استان انتقال یافت