مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 17:522022-04-14پزشكي

آغاز مبارزه با علف های هرز و سن غلات در مزارع کردستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با توجه به تنش های جوی و دمای بالای هوا زارعان استان هرچه سریع تر با مشورت کارشناسان سازمان اقدام به مبارزه با سن غلات و علف های هرز کنند.

- فریدون حامدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: کشاورزان استان با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی و یا کلینیک های گیاه پزشکی سم مناسب را برای مبارزه با علف های برگ پهن و نازک برگ تهیه کنند و در اسرع وقت اقدام به سم پاشی کنند.

وی افزود: علف های هرز علاوه بر جذب رطوبت خاک و مواد غذایی، می تواند منبعی برای آفات و بیماری ها در مزارع گندم و جو باشند.

حامدی گفت: بیش از 630 هزار هکتار از اراضی استان کردستان در سال جاری تحت کشت گندم و جو می باشد 90 درصد این اراضی بە صورت دیم کشت شده و در حال حاضر اکثر مزارع گندم و جو استان در مرحله پنجه قرار دارند.

مدیر حفظ نباتات در ادامه یادآور شد: بهترین زمان برای کنترل موثر آفت سن گندم در این مرحله (سن بصورت مادر) می باشد و توصیه بر این است که قبل از تخم ریزی ابن آفت و تکثیر آن سمپاشی انجام شود.

برای کنترل علف های هرز نیز تا مرحله بند دوم ساقه گندم فرصت سمپاشی در مزارع وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به پایش هایی که کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی در مزارع گندم و جو انجام داده اند، احتمال طغیان سن در مزارع گندم و جو استان پیش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مبارزه با علف های هرز و سن غلات در مزارع کردستان

آغاز مبارزه با علف های هرز و سن غلات در مزارع کردستان