مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 14:072022-04-14پزشكي

استرس و بیماری های روحی و روانی در جامعه رو به افزایش است


مسئول کارگروه بهداشت و سلامت مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند از افزایش سطح استرس و بیماری های روحی و روانی که نتیجه کم تحرکی است، خبر داد.

- ، مریم نواب زاده ظهر پنج شنبه در مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند اظهار کرد: 44 درصد بیماری های قلبی و عروقی در 40 سال اخیر از سن 60 سالگی به 30 سالگی رسیده است و کم تحرکی عامل افزایش سطح استرس و بیماری های روحی و روانی است.

وی اضافه کرد: بر اساس نظریات کارشناسان در 10 سال آینده از هر 10 نفر یک نفر مبتلا به سرطان خواهد شد و افزایش بیماری های مفصلی، استخوانی و دیسک نتیجه کم تحرکی و کمبود ویتامین در بدن افراد است.

نواب زاده با بیان این که پوسیدگی های دندان در چند سال اخیر افزایش یافته است، تصریح کرد: این در حالی است که ایران در گذشته مهد علم و دانش بوده است و در آن زمان اثری از پزشکی در اروپا وجود نداشت.

وی با اشاره به این که اسلام راهکارهای جامعی در این خصوص ارائه کرده است، گفت: حل این مشکلات نیاز به کار جهادی دارد و در این ارتباط باید از همه ظرفیت های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استفاده شود تا با تدوین برنامه هایی و اجرای اردوهای جهادی زمینه اجرای این کار فراهم شود.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دندانپزشکی برای ارائه خدمت در روستاها ادامه داد: برای حفظ سلامتی باید توجه ویژه ای بر استفاده از غذاهای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرس و بیماری های روحی و روانی در جامعه رو به افزایش است

استرس و بیماری های روحی و روانی در جامعه رو به افزایش است