مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-14اقتصادي

نگرانی ها از بروز بحران کمبود گندم و غله در عراق


میزان تولید محصول گندم در عراق برای سال جاری 2022 در مقایسه با پنج سال گذشته به شکل بی سابقه ای کاهش پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شفقنا به نقل از العربی الجدید نوشت: سازمان مرکزی آمار عراق اعلام کرد: مجموع تولید گندم عراق طی فصل کشت زمستانه سال 2021 میلادی به 4 میلیون و 234 تُن رسید که در مقایسه با سال 2020 (تولید 6 میلیون و 238 تُن گندم) شاهد کاهش 32 درصدی است.

در این میان، متخصصان بخش کشاوزی، کاهش سطح زمین زیرکشت به دلیل بحران کم آبی دو سال گذشته و کاهش سطح آب دو رود دجله و فرات را یکی از عوامل کاهش تولید محصول گندم عنوان می کنند.

حسن التمیمی ، رییس اتحادیه کشاورزان عراقی تاکید کرد: کاهش شدید تولید محصول گندم به دلیل نبود حمایت دولت از کشاورزان و تولیدکنندگان و تصمیم وزارت منابع آب به کاهش مساحت زیرکشت بر تولید گندم در سراسر عراق تاثیر منفی گذاشته است.

التمیمی با بیان اینکه وزارت آب به دلیل کم آبی تلاش کرد تا برنامه کشاورزی و سطح زیرکشت گندم را کاهش دهد، پیش بینی کرد که تولید گندم امسال فقط 2 میلیون تُن خواهد بود در حالی که کشور سالانه به بیش از 4 میلیون تُن گندم نیاز دارد.

وی تاکید کرد: ذخیره راهبردی گندم در عراق وجود ندارد و حجم موجود در انبارها تنها برای رفع نیازهای داخلی کمتر از دو ماه کشور جوابگو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ها از بروز بحران کمبود گندم و غله در عراق

نگرانی ها از بروز بحران کمبود گندم و غله در عراق