مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-14بين الملل

فضانوردان ناسا نسل بعدی لباس های فضایی را آزمایش می کنند


فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) در حال آزمایش لباس های فضایی مجهز به سیستم های خنک کننده داخلی هستند که در برابر گرمای فضا مقاومت ایجاد می کنند.

- فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) در حال آزمایش لباس های فضایی مجهز به سیستم های خنک کننده داخلی هستند که در برابر گرمای فضا مقاومت ایجاد می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا در ویدئویی جدید نشان داده که چگونه خدمه این آژانس در حالی که از یک دستگاه نصب شده روی ایستگاه فضایی آب سرد دریافت می کنند، به پیاده روی فضایی می پردازند.

فضانوردان زیر لباس فضایی خود لباس های مخصوصی می پوشند که دارای لوله هایی است که با جریان ثابتی از آب پر شده است.

استفاده از آب به عنوان خنک کننده به دوران آپولو در دهه 1970 برمی گردد، اما سیستم جدید ناسا مجهز به حسگرهای فشار، یک حلقه کنترل حرارتی برای حفظ دمای تنظیم شده بوده و قادر به آزادسازی بخار آب گرم در فضا است.

به گفته ی ناسا، فناوری های خنک کننده برای ماموریت های آتی ماموریت آرتمیس به ماه که قرار است در سال 2025 انجام شود در حال آزمایش هستند.

اواخر این دهه، ماه نوردان آرتمیس در حالی قمر زمین را کاوش می کنند که لباس های فضایی بر تن دارند که از آنها در برابر دمای 250 درجه فارنهایت محافظت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فضانوردان ناسا نسل بعدی لباس های فضایی را آزمایش می کنند

فضانوردان ناسا نسل بعدی لباس های فضایی را آزمایش می کنند