مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 07:022022-04-14اقتصادي

انتقاد دبیر کارگروه مد و لباس از جای خالی لباس اسلامی در ویترین ها


دبیر کار گروه مد و لباس کشور با انتقاد از جای خالی لباس اسلامی در ویترین فروشگاه ها، گفت: باید تولید پوشاک ملی و اسلامی اقتصادی شود.

- سید مجید امامی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید سر زده از یک فروشگاه حجاب اسلامی در رشت، اظهار کرد: جای لباس های بومی و محلی در ویترین لباس فروشی های گیلان خالی است.

وی با اشاره به ظرفیت های ارزشمند گیلان در حوزه مد و لباس، نسبت به بازیابی و به روزرسانی این لباس ها تاکید کرد و افزود: طراحان مد و لباس در لباس گنجینه ارزشمندی از انواع لباس های سنتی دارند که باید از آن استفاده کنند.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور، تغییر ذائقه پوشش مردم را از اولویت های مهم طراحان برشمرد و بیان کرد: توجه به حجاب اسلامی و الگوبرداری از پوشش ملی و سنتی می تواند احیاگر مد و لباس اسلامی باشد.

امامی با اشاره به اهمیت اقتصاد در طراحی و تولید لباس های ملی و اسلامی، بیان کرد: اکثر فروشندگان لباس و پوشاک فقط به مسئله مالی توجه می کنند و برایشان مهم نیست که چه نوع لباسی در ویترین مغازه شأن گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اقتصادی سازی لباس های ملی و اسلامی، افزود: ابتدا باید فرهنگ استفاده از لباس های ملی و اسلامی را در جامعه نهادینه کرد و سپس سراغ اقتصادی سازی کردن این محصول رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دبیر کارگروه مد و لباس از جای خالی لباس اسلامی در ویترین ها

انتقاد دبیر کارگروه مد و لباس از جای خالی لباس اسلامی در ویترین ها