مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 15:422022-04-13بين الملل

صدور حکم جلب برای رهبر جماعت «صرخی» در عراق


پس از تظاهرات گسترده مردم عراق در اعتراض به اظهارات مطرح شده درباره تخریب قبور ائمه، رسانه های عراقی از صدور حکم جلب برای رهبر جماعت «صرخی» خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های عراقی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، خبر دادند که دادگاه تحقیق شهر عماره در جنوب شرق عراق حکم جلب محمود صرخی را صادر کرده است.

بنابر گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم ، در بیانیه شورای قضایی آمده است: دادگاه تحقیق عماره حکم جلبی علیه متهم محمود عبدالرضا محمد ملقب به محمود صرخی صادر کرده است .

در ادامه این بیانیه آمده است: دادگاه، مطابق با احکام ماده 372 مجازات ها، حکم جلب را صادر کرده است؛ احکام این ماده بر پیگرد هر فردی که به صورت علنی به اعتقاد یک طایفه ای دینی تعرض می کند و به تحقیر شعایر آن می پردازد، تأکید دارد .

  محمود بن عبد الرضا بن محمد الحسنی الصرخی مرجع خود خوانده در عراق است که خود را حسنی نسب می داند.

وی در سال 2003 و پیش از سرنگونی رژیم صدام به یکباره ظاهر شد و خود را به عنوان یکی از مراجع دینی عراق در سطح آیت الله العظمی معرفی کرد.

الصرخی به رغم نداشتن وزنه ای علمی، خود را از شاگردان آیت الله شهید محمدباقر صدر و آیت الله سیستانی معرفی کرد و از سال 2003 میلادی (در 40 سالگی) با ادعای مرجعیت در عراق فعالیت خود را آغاز نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم جلب برای رهبر جماعت «صرخی» در عراق

صدور حکم جلب برای رهبر جماعت «صرخی» در عراق