مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 15:272022-04-13اقتصادي

امسال 800 هزار تن سیب زمینی از مزارع اردبیل برداشت می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می شود امسال 800 هزار تن محصول سیب زمینی از این اراضی برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد شهریار ظهر چهارشنبه در بازدید از مزارع کشت محصولات سیب زمینی در دشت اردبیل اظهار کرد: کشت محصول سیب زمینی در 21 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان های اردبیل، نمین و نیر در استان اردبیل آغاز شد.

وی با اشاره به آغاز کشت محصول سیب زمینی در این استان از حدود یک ماه پیش به صورت انتظاری و محدود تصریح کرد: کشت انبوه این محصول با مساعدتر شدن وضعیت جوی از چند روز پیش آغاز شده و تا سه هفته آینده ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با پیش بینی افزایش یک هزار هکتاری سطح زیر کشت سیب زمینی در این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: سال گذشته محصول سیب زمینی در حدود 20 هزار هکتار از اراضی این استان کشت شده بود که حدود 700 هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد.

شهریار افزود: 95 درصد محصول سیب زمینی کشت شده در این استان را از رقم آگریا و مابقی را از ارقام متفرقه جلی، فونتانه، بامبا، اسپیریت، نیلوا، کایزر، امرفونا و ساتینا اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای کاشت این میزان سیب زمینی در استان، تمام نهاده های مورد نیاز از ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 800 هزار تن سیب زمینی از مزارع اردبیل برداشت می شود

امسال 800 هزار تن سیب زمینی از مزارع اردبیل برداشت می شود