مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-13بين الملل

سناریوی ابقای الکاظمی و تعدیل کابینه در سایه بن بست سیاسی در عراق


یک روزنامه عربی چاپ لندن از وجود سناریوی حفظ نخست وزیر کنونی عراق در سایه انسداد سیاسی جاری در این کشور و تعدیل کابینه و دادن اختیارات لازم به او در پرونده های مهم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه عربی از وجود سناریوی حفظ مصطفی الکاظمی نخست وزیر دولت موقت عراق و دادن اختیارات لازم در پرونده های مهم به او پرده برداشت.

 روزنامه العرب چاپ لندن، در شماره امروز خود طی یادداشتی با اشاره به بن بست سیاسی در عراق از سناریوی احتمالی پس از ناتوانی گروه های سیاسی عراقی برای پایان دادن به انسداد سیاسی خبر داد و نوشت که گزینه نخست وزیری مجدد الکاظمی و تعدیل کابینه او ممکن است در روزهای آینده مطرح شود.

در این یادداشت آمده است:  عراق قربانی اصلی بن بست سیاسی حاصله است و بازگرداندن توپ به زمین جریان صدر در مذاکرات آتی، دستاورد جدیدی نخواهد داشت.

  بنابراین نزدیک ترین سناریو که واقع بینانه تر به نظر می رسد، رفتن به سمت گزینه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات جدید است .

نویسنده در ادامه نوشت که مقتدی الصدر رهبر جریان صدر با طرح مهلت زمانی مشخص به کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به الاطار التنسیقی (چارچوب هماهنگی)، خواهان حل و فصل بحران نیست، بلکه می خواهد نشان دهد که قویترین طرف در معادله کنونی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناریوی ابقای الکاظمی و تعدیل کابینه در سایه بن بست سیاسی در عراق

سناریوی ابقای الکاظمی و تعدیل کابینه در سایه بن بست سیاسی در عراق