مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:372022-04-13دانش

تولید باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته آندی


محققان کشور موفق شدند در قالب یک پروژه دکتری مواد پیشرفته آندی باتری های لیتیوم-یون را در راستای توسعه صنعت باتری های لیتیومی در کشور تولید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر مهشید ارشادی دانش آموخته دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای رساله دکتری خود تحت عنوان ساخت نانوکامپوزیت-های بر پایه ترکیبات گرافن/ Fe3O4جهت کاربرد بعنوان مواد آندی در باتری های لیتیوم-یون گفت: با توجه به اهمیت روزافزون باتری های قابل شارژ به ویژه باتری های لیتیوم-یون در تمام جنبه های دنیای مدرن کنونی، توسعه روش های آسان و مقرون به صرفه تولید اجزای تشکیل دهنده باتری های مذکور بسیار ضروری است و باید به عنوان بخشی از اولویت های پژوهشی کشور در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این میان مواد آندی با توجه به نقش کلیدی آن ها در عملکرد بالای سل باتری لیتیوم-یون، سهم جالب توجهی از تحقیقات مربوط به باتری لیتیوم-یون را به خود اختصاص داده است.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به مسئله چالش برانگیز گرمایش جهانی که نگرانی های بسیاری از سوی مجامع بین المللی برانگیخته است، حرکت به سمت منابع انرژی جایگزین مانند انرژی های تجدیدپذیر و حمل و نقل برقی را به ضرورتی انکارناپذیر مبدل ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته آندی

تولید باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته آندی