مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-13سياسي

گزارش فارس از آزادسازی بستر «ابهر رود»/سکوت قانون شکست +فیلم و عکس


بخشی از بستررودخانه «ابهر رود» در شهرستان ابهر به همت دستگاه های نظارتی و دولتی از بناهای مزاحم و غیر مجاز که بستر این رودخانه را به گند آب تبدیل کرده بودند، - قانون چه می گوید؟  بر اساس آیین نامه مربوط به بستر و حریم رودخانه ها، نهرها، مسیل ها، مرداب ها، برکه های طبیعی و شبکه های آبرسانی، آبیاری و زهکشی مصوب هیأت وزیران در سال 1379، رودخانه ها مجراهایی طبیعی هستند که آب یا به صورت دائم یا به صورت فصلی در آنها جریان دارد، مجراهایی که دارای بستر و حریم نیز هستند.

طبق تعریفی که در این آیین نامه ذکر شده، آن قسمت از رودخانه که در زمان حداکثر طغیان باعث ایجاد داغاب (ارتفاع آب لبریز رودخانه) شده، بستر رودخانه خوانده می شود که در یک دوره 25 ساله محاسبه می شود.

به عبارت دیگر بستر قانونی، پهنه سیل گیر سیلاب برای یک دوره بازگشت 25 ساله است که البته این عدد با نظر کارشناسان وزارت نیرو می تواند کمتر یا بیشتر از 25 سال هم باشد همچنین بستر رودخانه همچنین جزو اموال ملی است و کسی نمی تواند مالک قانونی آن باشد.

بر اساس این آیین نامه، حریم رودخانه نیز اراضی اطراف آن است که بلافاصله پس از بستر قرار دارد که از یک تا 20 متر از هر طرف متغیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش فارس از آزادسازی بستر «ابهر رود»/سکوت قانون شکست +فیلم و عکس

گزارش فارس از آزادسازی بستر «ابهر رود»/سکوت قانون شکست +فیلم و عکس