مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 12:122022-04-13سياسي

دانشنامه دفاع مقدس لرستان نگاشته می شود


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان از آغاز به کار نگارش دانشنامه دفاع مقدس لرستان خبر داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، محسن رشیدی  در جمع خبرنگاران از آغاز به کار نگارش دانشنامه  دفاع مقدس لرستان خبر داد و اظهار داشت: این دانشنامه مُعَرف نقش لرستان در هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: با شروع جنگ تحمیلی جوانان لرستانی  از جمله اولین گروه هایی بودند که خود را به مناطق مرزی و عملیاتی رساندند و در برابر دشمن متجاوز قد علم کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه لرستان در دوران دفاع مقدس پشتیبانی سه استان را برعهده داشته است و 46 هزار رزمنده به مناطق جنگی اعزام کرد، افزود: در طی دوران دفاع مقدس شهرهای استان لرستان 176 بار مورد هجوم حمله هوایی رژیم بعث عراق  قرار گرفتند و یک هزار و 225   نفر از مردم این دیار در بمباران ها به شهادت رسیدند و 27 هزار واحد مسکونی و تجاری تخریب شد.

رشیدی با استناد به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: نبرد رزمندگان لر قبل از آنکه شنیدنی باشد، دیدنی است ، گفت:  لرستان در عملیات حاج عمران بیش از300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و کلید فتح عملیات کربلای5 ، عملیات کربلای4 بود که نقش رزمندگان لرستانی در آن بسیار مهم وتاثیرگذار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشنامه دفاع مقدس لرستان نگاشته می شود

دانشنامه دفاع مقدس لرستان نگاشته می شود