مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 11:522022-04-13اقتصادي

چاه های غیرمجاز همدان مسدود می شوند


استاندار همدان با بیان اینکه چاه های غیرمجاز مسدود خواهند شد گفت: تخلیه آب های زیرزمینی و حفر چاه های غیرمجاز عامل ایجاد فروچاله است ضمن اینکه همدان در وضعیت بحران کم آبی قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر امروز در جلسه کارگروه های سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت از منابع آبی استان اظهار کرد: شرایط بارش ها در سال گذشته مناسب نبوده و استان در وضعیت بحرانی کم آبی قرار دارد که باید در رابطه با جلوگیری از برداشت آب های زیر زمینی اقدامات لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد برداشت آب در استان همدان متعلق به بخش کشاورزی و صنعت است که باید برای مصرف بی رویه آب در این حوزه چاره اندیشی شود گفت: عمق برخی از چاه های استان به 240 متر نیز می رسد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید برای برداشت های بی رویه در حوزه کشاورزی و همچنین کنترل مصرف آب در بخش صنعت و حوزه آشامیدنی برنامه ریزی کنیم تأکید کرد: در حوزه کشاورزی باید به دنبال جایگزینی برداشت از آب های زیرزمینی بود.

وی با بیان اینکه باید با استفاده از پساب فاضلاب تصفیه شده آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان را تامین کرد تصریح کرد: در حوزه کشاورزی باید با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و همچنین اصلاح الگوی کشت میزان مصرف آب را کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های غیرمجاز همدان مسدود می شوند

چاه های غیرمجاز همدان مسدود می شوند