مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 10:172022-04-13اقتصادي

آبگیری 84درصدی سدها و 93درصدی آب بندان های مازندران


مدیر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: 84 درصد از مخازن سدها و 93درصدی از آب بندان های استان آبگیری شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، جواد طوسی مدیر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران در حال حاضر 84 درصد  سد های استان  آبگیری شدند، اظهار کرد: برخی سد ها از جمله البرز، میجران و شیاده در تراز سرریز قرار دارند، وضعیت ذخیره آب در سد شهید رجایی ساری نامناسب است.

مدیر تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای مازندران اضافه کرد: تاکنون 69 درصد آب در سد شهید رجایی ساری ذخیره شده و برای تامین آب آشامیدنی مشکل نداریم، اما در تامین آب کشاورزی در پایین دست احتمالا با کمبود آب مواجه خواهیم شد.

این مسؤول گفت: درخواست ما از کشاورزان به ویژه حوزه پایین دست سد شهید رجایی این است  برای فرار از تنش کم آبی امسال از ارقام محلی، کم آب بر و زود بازده استفاده کرده و از کشت شالی پس از برداشت کلزا و گندم درفصل زراعی جاری خودداری کنند.

طوسی با اعلام اینکه  93 درصد از ظرفیت ذخیره آب بندان های مازندران از آب ذخیره شده است، افزود: مازندران 460 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که 20 درصد از آب مورد نیاز در بخش کشاورزی استان با آبگیری کامل سد ها و آب بندان ها و بقیه از آب های سطحی و زیر زمینی تامین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبگیری 84درصدی سدها و 93درصدی آب بندان های مازندران

آبگیری 84درصدی سدها و 93درصدی آب بندان های مازندران