مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 08:022022-04-13پزشكي

هشدار به سالمندان در روزهای غبارآلود/تشدید بیماری های قلبی و ریوی


عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در پی بروز آلودگی هوا در تهران و چند شهر دیگر، به سالمندان توصیه کرد که حتی الامکان از تردد در سطح شهر و خارج از منزل خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، احمد دلبری افزود: متأسفانه سال جدید با آلودگی هوا در خیلی از کلان شهرهای کشور مصادف شد و از آنجایی که آلودگی هوا می تواند برای سالمندان خطرات بسیار زیادی ایجاد کند، بهتر است که به توصیه های بهداشتی در خصوص عدم تردد در سطح شهر و مصرف زیاد مایعات عمل شود.

وی، آلودگی هوا را برای سالمندان، مخاطره آمیز خواند و گفت: منواکسید کربن ناشی از آلودگی هوا، در خون با هموگلوبین ترکیب می شود و باعث خواهد شد که اکسیژن کمتری به بافت ها، قلب و دیگر اندام ها برسد و در سالمندانی که به خصوص سیستم ایمنی ضعیف و مشکلات زمینه ای دارند، می تواند بیماری های جدی به وجود بیاورد که در رأس آنها پنومونی یا ذات الریه است.

رییس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، خطاب به سالمندان توصیه کرد: در روزهایی که با آلودگی هوا مواجه هستیم، با اطلاع از شاخص آلودگی و اعلام رسانه ها نسبت به میزان و شدت آلودگی، حتماً ممنوعیت تردد در سطح شهر را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار به سالمندان در روزهای غبارآلود/تشدید بیماری های قلبی و ریوی

هشدار به سالمندان در روزهای غبارآلود/تشدید بیماری های قلبی و ریوی