مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:222022-04-13فرهنگي

ناصر تقوایی؛ یک آدم زیادی ؟!


درباره ناصر تقوایی و سال هایی که به اجبار و یا تقدیر کار نکرده و خانه نشین شده حرفْ بسیار است بخصوص آنکه با وجود آثاری ماندگار، فیلم های ناتمامش به حسرتی برای دوستدارانش بدل شده است و ای کاش فرصتی فراهم می شد تا هرآنچه از آثار نیمه کاره اش باقی است در جایی دیده شود.

- ناصر تقوایی حدود 20 سال است که پس از کاغذ بی خط فیلمی نساخته و آنچه را هم کلید زده بود نتوانست به سرانجام برساند.

این فیلمساز نامی که به 81 سالگی رسیده در همان سال های ابتدایی دهه 80 قرن گذشته بارها ابراز امیدواری کرده بود که مشکلات پیرامون فیلم جنگی چای تلخ حل شود ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه تلخی های این ماجرا او را به طور کامل از فیلمسازی دور کرد.

این سرنوشت و چالش های غم انگیز برای خیلی دیگر از کارهای تقوایی تکرار شده که برخی از آن ها در کتابی با عنوان سینمای ناصر تقوایی خواندنی است.

سعید عقیقی - منتقد و فیلمنامه نویس - به همراه رضا غیاث در این کتاب با اشاره ای به آنچه بر مسیر فیلمساری این کارگردان برجسته سینمای ایران رفته، نقدهایی نیز بر آثار او از آرامش برحضور دیگران گرفته تا کشتی یونانی و مستندهایش نوشته اند.

سوژه اصلی این کتاب - که سال گذشته منتشر شده -، بهانه ای برای گفت وگو ایسنا با سعید عقیقی شد تا در سال جدید درباره سینماگری که خودش را زیادی می دانس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناصر تقوایی؛ یک آدم زیادی ؟!

ناصر تقوایی؛ یک آدم زیادی ؟!