مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:222022-04-13اقتصادي

سدهایی که آب و اعتبار ندارند


لرستان سومین استان پرباران کشور بعد از گیلان و مازندران در سال های اخیر با مشکل خشکسالی مواجه بوده و این در حالیست که سدهای به بهره برداری رسیده نیز نتوانسته آنچنان که باید و شاید مشکل کم آبی را برطرف کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کاهش شدید بارش ها و نزولات آسمانی و خشکسالی های پی درپی اقتصاد غالب این منطقه که بر پایه کشاورزی بوده را تحت تاثیر قرار داده است.

نکته قابل تامل اینجاست که لرستان با وجود تولید آب، اما ذخیره کافی از این مایه حیات ندارد و هر سال به انحاء مختلف از جمله سیل و خشکسالی خسارات زیادی را متحمل شده است.

اهمیت ذخیره سازی آب در لرستان زمانی خود را بیشتر نشان داده و می دهد که در یک سال خسارت خشکسالی به بخش کشاورزی استان بیش از 5000 میلیارد تومان بوده، عددی که خود به تنهایی می توانست تاثیر بسیار زیادی در اقتصاد این منطقه داشته باشد.

الگوهای مصرفی آب باید مبتنی بر پدیده خشکسالی برنامه ریزی شود در خصوص نبود ذخیره کافی آب در لرستان، اسفندیار حسنی مقدم، کارشناس حوزه کشاورزی می گوید: در لرستان با وجود تولید آب، اما آب ذخیره شده کمی داریم که از دلایل ضربه خوردن استان از سیل و خشکسالی همین موضوع است.

وی ادامه داد: اگرچه لرستان به جهت میزان بارندگی، از استان های پر بارش کشور محسوب می شود، اما با وجود خشکسالی باید الگوهای مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سدهایی که آب و اعتبار ندارند

سدهایی که آب و اعتبار ندارند