مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-13پزشكي

مصرف سالانه 140 هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان


مدیر کل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان سالانه 140 هزار واحد خون مصرف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- عباسی در جلسه دیدار جمعی از مسئولین خدمات درمانی استان با نماینده ولی فقیه افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته تنها 60 هزار واحد خون را می توانیم برای بیماران تالاسمی را در استان تامین کنیم.

وی افزود: سه هزارو300 بیمار تالاسمی در استان وجود دارند که ماهیانه دو بار نیازمند دریافت خون هستند که این تعداد در طول سال به حدود 79 هزار واحد می رسد.

همچنین عباسعلی اویسی سرپرست اداره کل بهزیستی استان نیز در این جلسه گفت: با انجام فعالیت های مختلف غربال گری از جمله تست های شنوایی سنجی، بینایی سنجی، مشاوره ژنتیک سعی داریم تا میزان ورودی جمعیت معلول استان را کاهش دهیم.

وی افزود: با تمام تلاش های صورت گرفته، خدمات رسانی تنها به نیمی از جمعیت نیازمند ارائه می شود که باید با برنامه ریزی، تلاش شبانه روزی و گسترش اعتبارات، دایره خدمات رسانی را افزایش دهیم.

همچنین در این دیدار دکتر مجید یوسفی مقدم سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت این مجموعه پرداخت و گفت: سال گذشته در کل مجموعه های درمانی تامین اجتماعی استان 16 هزار نفر بستری و بیش از 1میلیون و500 هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف سالانه 140 هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان

مصرف سالانه 140 هزار واحد خون در سیستان و بلوچستان