مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 23:172022-04-12سياسي

فعالیت عکاسان خبری و مستند اجتماعی در دوران کرونا کم شد


درباره فعالیت عکاسان خبری و مستند اجتماعی می گوید: متأسفانه فعالیت عکاسان خبری و مستند اجتماعی در دو سه سال اخیر کم شده است؛ - چراکه عکاسان یا باید با هزینه شخصی و یا با حمایت رسانه و آژانسی که در آن فعال هستند مجموعه های عکس را کار کنند ولی این امر نسبت به گذشته کمتر اتفاق می افتد و به ندرت شاهد این هستیم که عکاسان به دنبال یک سوژه مستند اجتماعی در یک استان دیگر یا خارج از کشور بروند.

دبیر جشن تصویر سال در ادامه صحبت هایش با ایسنا، بیان می کند: همین امر موجب شده تا فعالیت جدی در رسانه ها به ویژه رسانه های چاپی کمرنگ شود.

طبیعتا زمانی که فعالیت جدی عکاسان کمرنگ می شود، تبعاتش در تصویر سال هم نمود پیدا می کند ولی در دوره اخیر سعی کردیم همچون دوره های گذشته موارد مهم تصویر در عرصه خبری را از دست ندهیم.

با این حال عمده کارهای مستند اجتماعی در نوزدهمین دوره جشن تصویر سال به عکاسان محلی یا نوپا تعلق داشتند.

او در راستای تأثیر کاهش فعالیت جدی عکاسی خبری و مستند اجتماعی بر جشن تصویر سال بیان می کند: باوجود این امر در دوره نوزدهم بسیار بیشتر از دوره های قبل عکس داشتیم؛ چون حتی اگر تعداد عکس های موبایلی را هم در نظر بگیریم به حدی زیاد بود که مجبور شدیم دو تا از اتاق های گالری نامی را در اختیار عکس های موبایلی قرار دهیم؛ یعنی حدود 400 فری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت عکاسان خبری و مستند اجتماعی در دوران کرونا کم شد

فعالیت عکاسان خبری و مستند اجتماعی در دوران کرونا کم شد