مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 21:272022-04-12بين الملل

سفیر یمن: آتش بس می تواند دروازه ای توقف جنگ باشد


سفیر صنعا در تهران با اشاره به ایجاد آتش بس در یمن گفت که این آتش بس می تواند دروازه ای برای توقف جنگ، رفع کامل تحریم ها و پایان دادن به اشغالگری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران امروز (سه شنبه، 23 فروردین) در پی دیدار با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در گفتگو با شبکه المسیره گفت: در دیدار با طرف ایرانی در خصوص دستاورد های اخیر و ضرورت پایبندی به آتش بس از سوی سازمان ملل و کشور های متجاوز رایزنی کردیم.

وی تاکید کرد: این آتش بس در صورتی که نیت و اهداف طرف مقابل صادقانه باشد، می تواند دروازه ای برای توقف جنگ و رفع کامل تحریم ها و پایان دادن به اشغالگری باشد.

الدیلمی در این گفتگو به سخنان سیدحسن نصرالله و موضع ایران در مذاکرات وین و مذاکره با سعودی ها، اشاره کرد و گفت: مساله یمن باید با طرف یمنی در صنعا مورد بحث قرار گیرد.

سفیر یمن خاطرنشان کرد: اقدام اخیرا سعودی ها در ایجاد شورای ریاستی در یمن، غیرقانونی و تلاشی در راستای سرپوش گذاشتن بر تجاوز سعودی - آمریکایی است.

وی گفت: گفتگو ها در وهله اول باید سعودی - یمنی باشد و بعد از آن به روند سیاسی برای بازگرداندن یمن به حالت طبیعی خود خواهیم رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر یمن: آتش بس می تواند دروازه ای توقف جنگ باشد

سفیر یمن: آتش بس می تواند دروازه ای توقف جنگ باشد