مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 18:322022-04-12بين الملل

مذاکره درباره یمن بدون حضور صنعا بی معناست/قدردانی از مواضع ایران


«ابراهیم الدیلمی» ضمن قدردانی از مواضع دولت و ملت ایران در حمایت از یمن تأکید کرد هر گونه مذاکره درباره یمن باید با حضور صنعا باشد و در غیر این صورت، - ، ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: با طرف ایرانی درباره دستاوردهای چند وقت اخیر در عرصه تحولات یمن و ضرورت پایبندی به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل و کشورهای متجاوز بحث و تبادل نظر کردیم.

الدیلمی ادامه داد: در صورت صادقانه بودن نیت طرف مقابل، این آتش بس دو ماهه ممکن است به دریچه ای برای برقراری آتش بس دائمی، لغو کامل محاصره و پایان اشغالگری تبدیل شود.

سفیر یمن در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: من به سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، موضع ایران در وین و مذاکرات تهران- ریاض اشاره می کنم که نشان می دهد برای حل مسئله یمن باید با یمنی ها در صنعا مذاکره و گفتگو شود.

وی ادامه داد: اقدام عربستان مبنی بر تشکیل شورای ریاستی غیرقانونی برای یمن، تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این واقعیت است که تجاوز علیه یمن سعودی- آمریکایی است و به همین خاطر سعودی ها برای کسب هر گونه نتیجه باید با یمن مذاکره کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره درباره یمن بدون حضور صنعا بی معناست/قدردانی از مواضع ایران

مذاکره درباره یمن بدون حضور صنعا بی معناست/قدردانی از مواضع ایران