مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 17:172022-04-12فرهنگي

یادی از شاهرخ مسکوب


«خلاصه تفکرات سیاسی تاریخی شاهرخ مسکوب را می توان چنین برآورد کرد که هم تاریخ حماسی ایران را مهم و مؤثر و آشنایی بدان را برای همگان ضروری می دانست و هم زبان فارسی و آثار بازمانده آن را عامل اساسی شناختن هویت قرار داده بود.

- خلاصه تفکرات سیاسی تاریخی شاهرخ مسکوب را می توان چنین برآورد کرد که هم تاریخ حماسی ایران را مهم و مؤثر و آشنایی بدان را برای همگان ضروری می دانست و هم زبان فارسی و آثار بازمانده آن را عامل اساسی شناختن هویت قرار داده بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صفحه بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار به مناسبت بیست وسوم فروردین ماه، سالروز درگذشت شاهرخ مسکوب، نوشتاری را از کتاب نادره کاران: سوگنامه ناموران فرهنگی و ادبی از ایرج افشار، زیر نظر بهرام، کوشیار و آرش افشار، به کوشش محمود نیکویه(انتشارات دکتر محمود افشار، 1400، ج 2، ص 1416-1417) به اشتراک گذاشته که آن را در ادامه می خوانیم: نخستین کتابش که مقدمه ای بر رستم و اسفندیار(1342) نام داشت زود آوازه گرفت و مایه ادبی درخشان او را شناساند.

او نشان داد در تحلیل مباحث اساطیری و حماسی قلمش گویا و تواناست.

پس از آن سوگ سیاوش(1351) را نوشت و یکی از نمادهای ماندگار تفکر ایرانی را با جلوه ای نوین و با قلمی تحلیلی برای مان تازه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادی از شاهرخ مسکوب

یادی از شاهرخ مسکوب