مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 14:572022-04-12اقتصادي

همسایه های شرقی در جست وجوی سرپناه


اگرچه اتحادیه مشاوران املاک، ممنوعیت انعقاد قرارداد اجاره و خرید مسکن برای اتباع خارجی غیرمجاز را به واسطه های ملکی اعلام کرده، نزدیک پنج میلیون مهاجر افغانستانی که به دنبال سرپناه در ایران هستند احتمالا تقاضا در بازار اجاره را افزایش می دهند؛ - البته دولت اقداماتی از قبیل تعیین سقف اجاره بها و دادن وام ودیعه مسکن را دنبال می کند که عملا در دو سال گذشته تاثیر چندانی بر وضعیت بازار ایجاد نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، موضوع اجاره مسکن به اتباع بیگانه در ماه های اخیر به یکی از مسائل بحث برانگیز تبدیل شده است.

اتحادیه املاک می گوید طبق قانون، انعقاد قراردادهای اجاره برای اتباع خارجی غیرمجاز، ممنوع است و مشاوران املاک دارای پروانه کسب بر اساس این قانون عمل می کنند.

به تازگی نیز مصطفی قلی خسروی ـ رییس اتحادیه املاک از اعلام بخشنامه ممنوعیت اجاره مسکن به اتباع غیرمجاز افغانستانی خبر داده و به نوعی این ممنوعیت قانونی را به آنها گوشزد کرده است.

هم چنین اردشیر امیری ـ رییس بازرسان افتخاری اتحادیه مشاوران املاک به ایسنا گفت: هیچ یک از دفاتر مشاوران املاک اجازه انعقاد قرارداد فروش یا اجاره ملک برای اتباع خارجی غیرمجاز را ندارند و با موارد تخلف، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همسایه های شرقی در جست وجوی سرپناه

همسایه های شرقی در جست وجوی سرپناه