مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 14:372022-04-12اقتصادي

ابتلای 6000 هکتار از تاغزارهای سمنان به بیماری سفیدک


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای طرح مبارزه با آفات و بیماری ها در 300 هکتار از تاغزارهای جنوب دلازیان سمنان خبر داد و گفت: - تقریبا 6000 هکتار از 13 هزار هکتار تاغزارهای شهرستان سمنان به بیماری سفیدک آلوده هستند.

معصومه منظمی با اعلام این خبر با اشاره به بیماری برخی از تاغزارهای شهرستان سمنان اظهار کرد: 90 درصد از تاغزارهای منطقه حاجی آباد شهرستان سمنان به آفت شپشک و سفیدک تاغ آلوده شده است.

وی با بیان اینکه این آفت یکی از انواع راسته نیم بالان یا سن ها است که باعث خشکیدگی بوته های تاغ چندین ساله می شود افزود: بررسی های گیاهپزشکی نشان داده که بهترین شیوه مبارزه و دفع این آفت و پیشگیری از شیوع آن در مناطق دیگر با توجه به گسترش شدید آفت، شیوه قطع مکانیکی و سپس مبارزه شیمیایی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: تاغ به عنوان یک گونه مقاوم به خشکی یکی از گونه های اصلی و مهم در عملیات بیابان زدایی در این شهرستان است به طوری که در طول چندسال گذشته سطح زیادی از مناطق بیابانی این شهرستان با این گونه احیا و روند پیشروی بیابان در این مناطق، تا حد بسیار زیادی کنترل شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح تاغزارهای دست کاشت شهرستان سمنان بیش از 13 هزار و 500هکتار است گفت: متاسفانه 60


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 6000 هکتار از تاغزارهای سمنان به بیماری سفیدک

ابتلای 6000 هکتار از تاغزارهای سمنان به بیماری سفیدک