مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-12سياسي

ایران در محاصره 270 میلیون هکتار کانون گرد و خاک


براساس این کارگروه مقرر شد کنوانسیون های زیست محیطی به ویژه کنوانسیون مقابله با بیابان زایی و تنوع زیستی برای رفع مشکل گرد و خاک همکاری کنند.

- دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای کشور گفت: هشت کانون بزرگ گرد و خاک به وسعت حدود 270 میلیون هکتار در کشورهای همسایه و غیرهمسایه حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، علی محمد طهماسبی اظهار کرد: از یک سال و نیم پیش نسبت به تهیه یک برنامه عمل منطقه ای و همچنین دو برنامه عمل زیرمنطقه ای برای مدیریت کانون های گرد وخاک در خارج از مرزهای کشور اقدام شد و از طریق کشورهای همسایه با وزارت امور خارجه به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین پدیده های گرد و خاک در کشورهای عراق و سوریه رخ می دهند و استان خوزستان و برخی نواحی غربی کشور از آن ها تأثیر می پذیرند، کارگروه تخصصی ملی با رویکرد نحوه همکاری با این کشورها برگزار شد.

طهماسبی عنوان کرد: از هشت کانون بزرگ گرد و خاک به وسعت حدود 270 میلیون هکتار در اطراف ایران، پنج کانون در کشورهای همسایه و غیرهمسایه حاشیه خلیج فارس قرار دارند که در گام اول با توجه به روابط دیپلماتیک خوبی که با برخی از این کشورها داریم، مقرر شد با یک دستور کار سه جانبه شامل کشورهای ایران، عراق و سوریه کارهای مقابله با این پدیده را آغاز کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در محاصره 270 میلیون هکتار کانون گرد و خاک

ایران در محاصره 270 میلیون هکتار کانون گرد و خاک