مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-12پزشكي

شروع آلزایمر با حمله مولکول های چربی به مغز


یک فرضیه جدید از جانب محققان دانشگاه ردینگ مطرح می کند که مولکول های چربی موجود در جریان خون از طریق نشتی سد خونی مغزی به مغز حمله می کنند و این فرآیند موجب ابتلا به بیماری آلزایمر می شود.

- یک فرضیه جدید از جانب محققان دانشگاه "ردینگ" مطرح می کند که مولکول های چربی موجود در جریان خون از طریق نشتی سد خونی مغزی به مغز حمله می کنند و این فرآیند موجب ابتلا به بیماری آلزایمر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، مطالعه جدید محققان دانشگاه ردینگ فرضیه جدیدی را برای علت بیماری آلزایمر ارائه کرده است.

این مقاله استدلال می کند که آلزایمر از یک سد خونی مغزی آسیب دیده ناشی می شود که به مولکول های چربی موسوم به لیپیدها اجازه می دهد به مغز حمله و مجموعه ای از رویدادها را آغاز کنند که به تخریب عصبی و زوال شناختی منجر می شود.

در حال حاضر بیش از شش میلیون آمریکایی با بیماری آلزایمر زندگی می کنند و انتظار می رود این تعداد تا سال 2060 دو برابر شود.

این در حالی است که برخلاف دهه ها کار و میلیاردها دلار هزینه، محققان هنوز نتوانسته اند راز این بیماری فراگیر عصبی را کشف کنند.

در آغاز قرن بیستم یک محقق آلمانی به نام آلویس آلزایمر (Alois Alzheimer) برای اولین بار یک مورد زوال عقل مشخص را در یک زن 50 ساله گزارش کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع آلزایمر با حمله مولکول های چربی به مغز

شروع آلزایمر با حمله مولکول های چربی به مغز