مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 10:172022-04-12پزشكي

این عوامل با روان شما بازی می کند!


یک روانشناس به تشریح عوامل موثر بر سلامت روان افراد یک جامعه پرداخت.

- فاطمه مرادی به مناسبت هفته سلامت (18 تا 24 فروردین) در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت توجه به سلامت روان در سطح جامعه همگام با سلامت جسم، به روند افزایشی بیماری های روان در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: قاعدتا برای اینکه نظر علمی در زمینه افزایش این بیماری ها در سطح جامعه داده شود، باید کارهای تحقیقاتی در خصوص میزان شیوع این بیماری ها از طریق انجام یک سری تست ها در سطح جامعه صورت گیرد که متاسفانه برنامه اینچنینی در کشور انجام نمی شود.

وی افزود: اما حقیقتی که این میان کتمان نمی توان کرد این است که روند افزایش این بیماری ها در سطح جامعه قابل مشاهده است و شواهد آن موجود است.

البته این روند در سطح جهانی هم به همین شکل است.

این روانشناس با تاکید بر اینکه عوامل مختلفی در تامین سلامت روان موثر است، گفت: اگر نگاهی به این عوامل و وضعیت آنها در سطح جامعه بیندازیم، متوجه خواهیم شد که وضعیت سلامت روان جامعه روند خوبی در پیش ندارد.

4 عامل فردی بر سلامت روان افراد موثر است مرادی دسته اول عوامل موثر بر سلامت روان را عوامل فردی عنوان کرد و افزود: این عوامل شامل چهار مورد اصلی بهداشت خواب ، تغذیه مناسب ، تامین نیازهای جنسی و تحرک و فعالیت بدنی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این عوامل با روان شما بازی می کند!

این عوامل با روان شما بازی می کند!