مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-12سياسي

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی های شیروان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای افرادی که در مسجد آذربایجانی های شیروان مشارکت در حفاری و کاوش کرده بودند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی های شیروان، اظهارکرد: این تخلف در شعبه 103 دادگاه کیفری 2 شهرستان شیروان مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت مسببان آن به 2 سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی گفت: این افراد برخلاف ضوابط بافت تاریخی ثبت شده، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده که با شکایت و با پیگیری ادار ه کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، حکم 2 سال حبس برای متهم صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: هرگونه حفاری غیرمجاز به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی مشمول مواد 562 قانون مجازات اسلامی می شود و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مستوفیان ادامه داد: کشف جرم و دستگیری مجرمان، تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی به منظور رسیدگی و اجرای حکم ازجمله اقدامات لازم در جهت پیشگیری از وقوع جرائم علیه میراث فرهنگی و صیانت از اماکن، تجهیزات و اموال منقول و غیرمنقول است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی های شیروان

صدور رأی محکومیت برای حفاران غیرمجاز در مسجد آذربایجانی های شیروان