مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 09:222022-04-12اجتماعي

تامین علوفه برای حیات وحش البرز


علوفه مورد نیاز برای حیات وحش استان در سال جاری تأمین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فردین حکیمی اظهار کرد: با توجه کاهش میزان بارش ها و پیش بینی بروز خشکسالی و مشکلات احتمالی تأمین علوفه برای حیات وحش در سال جاری، اقدامات لازم برای تأمین علوفه صورت گرفت.

حکیمی اظهار داشت: با توجه به تخصیص اعتبار از سوی سازمان متبوع و همچنین خرید علوفه از سوی حامیان حیات وحش استان در قالب نذر طبیعت، تاکنون حدود ده تن علوفه تأمین و مقدمات لازم برای خرید 16 تن دیگر نیز در حال انجام است تا در مواقع ضروری و نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.

حکیمی با بیان اینکه یکی از عوامل تهدید کننده حیات وحش، کاهش میزان علوفه در زیستگاه ها، حضور در باغات و افزایش میزان تعارضات با جوامع محلی است که قطعاً این موضوع با توجه به تشدید خشکسالی ها، کاهش بارش های بهاری و از سوی دیگر چرای مفرط و بدون ضابطه دام ها، شدت بیشتری خواهد یافت.

حکیمی در خصوص مشکلات احتمالی ناشی از تأمین آب برای حیات وحش گفت: خوشبختانه با توجه به وجود رودخانه کرج و طالقان و سرشاخه های فرعی و چشمه سارها در زیستگاه های حیات وحش استان، مشکلات تأمین آبی نداریم لیکن در برخی نقاط که احتمال بروز مشکل تأمین آب وجود دارد، برنامه آبرسانی یا ایجاد آبشخور در دستور کار قرار خواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین علوفه برای حیات وحش البرز

تامین علوفه برای حیات وحش البرز