مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 08:322022-04-12فرهنگي

نمایش «قصه های قلعه قرمز» در تماشاخانه ماه


حوزه هنری استان اصفهان نمایش «قصه های قلعه قرمز» را به کارگردانی مصطفی جعفری خوزانی و به نویسندگی زینب زاولان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به روی صحنه برد.

- اصفهان - حوزه هنری استان اصفهان نمایش قصه های قلعه قرمز را به کارگردانی مصطفی جعفری خوزانی و به نویسندگی زینب زاولان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به روی صحنه برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگفت: قصه های قلعه قرمز پاسخی بود به فراخوان جشنواره اقتباسی چهارراه این اثر از داستان هنوی و ضحاک از مرزبان نامه اقتباس شده است، یک اقتباس موقعیت است در خصوص اتفاقاتی که در افغانستان افتاده است و مقاومت زنان افغانستانی در برابر گروه های تکفیری است.

وی با اشاره به اینکه با بیست نفر از عوامل به مدت 6 ماه برای آماده سازی این نمایش تمرین کرده است افزود: این نمایش از نظر موضوعی همخوانی کاملی با هفته هنر انقلاب دارد و برای ما دیدن کسانی که نادیده گرفته شده اند و مستضعف هستند اهمیت داشت و سعی کردیم قشری که هیچگاه دیده نشده است را ببینیم و حال و روزشان را به نمایش درآوریم و برای هم ذات پنداری بیشتر مخاطب، از بازیگران افغانستانی نیز در این نمایش استفاده کردیم.

ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و تازه کار افغانستانی و ایرانی جعفری با اشاره به اینکه بازیگران این نمایش ترکیبی از هنرمندان پیشکسوت و تازه کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش «قصه های قلعه قرمز» در تماشاخانه ماه

نمایش «قصه های قلعه قرمز» در تماشاخانه ماه