مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-12اقتصادي

باغداران مراقب سرماخوردگی درختان باشند


مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: یکی از اساسی ترین مشکلات محصولات باغی، خسارت های شدید ناشی از سرماهای دیررس بهاره است.

- مظفر یوسفی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: محصولات باغی استان زنجان شامل زردآلو، سیب، زیتون، هلو، شلیل، گلابی، گردو، گیلاس، بادام پسته، انجیر و فندق است که در این میان درختان گردو آسیب بیشتری از سرمای دیررس بهاره در سال های گذشته دیده است.

وی ادامه داد: دمای پایین در یک مقطع زمانی می تواند به جوانه ها، شکوفه ها، میوه ها، برگ ها، سرشاخه ها و شاخه های درختان و حتی ریشه درخت آسیب برساند.

عموماً دمای صفر تا منفی 5 درجه سانتی گراد موجب سرمازدگی درختان می شود.

یوسفی پور با بیان این که جوانه های بارور در حال رکود، به سرمای زمستانه مقاوم هستند، گفت: مقاومت آن ها هنگام بیدار شدن جوانه ها کاهش می یابد؛ به طور کلی جوانه های گل در دمای منفی 2 و منفی 3 درجه سانتی گراد از بین خواهد رفت .

وی یکی از روش های جلوگیری از سرمازدگی بهاره درختان را استفاده از ارقام دیرگل عنوان کرد و افزود: این ارقام چون دیرگل ده است، گل دهی درخت کمتر با خطر سرمای دیررس بهاره روبه رو خواهد شد.

این مسئول همچنین با تاکید بر انتخاب محل مناسب کاشت، اظهار کرد: استفاده از هورمون های نفتالین استیک اسید در فصل بهار می تواند از گل دهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغداران مراقب سرماخوردگی درختان باشند

باغداران مراقب سرماخوردگی درختان باشند