مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-12سياسي

صیانت از سنتی با برکات ماندگار


وقف در کشورهای اسلامی از جمله ایران می تواند به عنوان منبع مطمئن برای حل معضل های جامعه مورد توجه قرار گیرد، بنابراین جلب نظر مسئولان بلند پایه کشور و استان و حمایت بی دریغ آنان از نهاد وقف می تواند این سنت نبوی را در جایگاه ارزشمند و واقعی خود قرار دهد.

- ولی زمانی می توان از این سنت حسنه نبوی حداکثر استفاده را برد که از موقوفات به عنوان یک امانت الهی به بهترین شکل نگهداری شود، و از دست اندازی متجاوزان و افراد جاه طلب جلوگیری به عمل آید، که این مهم در سایه جدیت استان ها در صیانت از موقوفات و سنددار کردن آنها قابل تحقق است.

سنددار کردن موقوفات بهترین راه برای صیانت از آنهاست نساء بوستانی یک وکیل متخصص در دعاوی مربوط به وقف در گفت و گو با ایسنا، به ضرورت صیانت از موقوفات در برابر دست اندازی های سوداگران اشاره کرد و گفت: برای صیانت از موقوفات حتما باید آن ها را سنددار و شناسنامه دار کرد.

وی افزود: بسیاری از دعاوی مربوط به موقوفات به دلیل کوتاهی و غفلت در اخذ سند و شناسنامه دار کردن به وجود می آید، که باعث شده با مرور زمان عده ای با جعل مدارک به اخذ سند اقدام کرده و موقوفات را تصرف کنند، بنابراین باید این مقوله جدی تر دنبال شود، که خوشبختانه در کشور اقدامات اساسی در این زمینه آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صیانت از سنتی با برکات ماندگار

صیانت از سنتی با برکات ماندگار