مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 18:472022-04-11اقتصادي

12 اردیبهشت ماه آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود/ ذخیره آب پشت سد کاهش یافته است


مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به آغاز رهاسازی آب در کانال های آبیاری 12 اردیبهشت ماه تعیین شده است، گفت: ذخیره آب پشت سد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

- ، وحید خرمی گفت: در حال حاضر حجم مخزن سد سفیدرود 667 میلیون متر مکعب با متوسط دبی ورودی آب 111 متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی 6 متر مکعب بر ثانیه است.

وی ادامه داد: تا کنون 62 درصد از حجم مخزن سد سفیدرود آبگیری شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال های گذشته حجم مخزن آن به دلیل بارش های خوب به طور کامل آبگیری می شد.

خرمی افزود: با توجه به کاهش مخزن آب سد سفید رود و تصمیم کمیته منابع و مصارف آب استان، شروع آبگذاری کانال های آبیاری بر اساس تقویم زراعی، کانال های تونل آب بر فومنات و کانال راست سد سنگر (مناطق شرقی گیلان) از روز 12 اردیبهشت سال جاری و برای کانال چپ سد سنگر (مناطق مرکزی گیلان) از تاریخ 16 اردیبهشت ماه است.

وی اضافه کرد: مرحله اول آبگذاری کانال های آبیاری شبکه سفیدرود جهت نشاء برنج 16 روز به صورت پیوسته می باشد و پس از آن نوبت بندی آب به صورت 8 روز وصل و 4 روز قطع ادامه دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان درباره وضعیت آبگیری سد مخزنی آیت الله بهجت شهر بیجار نیز، گفت: حجم مخزن این سد در حال حاضر 104 میلیون متر مکعب معادل 99 درصد آبگیری و دبی ورودی آن 3 متر مکعب بر ثانیه و دب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 اردیبهشت ماه آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود/ ذخیره آب پشت سد کاهش یافته است

12 اردیبهشت ماه آغاز رهاسازی آب سد سفیدرود/ ذخیره آب پشت سد کاهش یافته است