مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 17:472022-04-11اقتصادي

افزایش 20 درصدی مراجعات کرونا/ باید منتظر دو هفته آینده باشیم


در شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان به ویژه در گروه سنی 5 تا 11 سال، - دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، تکمیل واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان به ویژه در گروه سنی 5 تا 11 سال، لازم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوجود دارد.

وی افزود: در فرانسه، هنگ کنگ، استرالیا و کانادا بعد از پیک بیماری دوباره روند کرونا و ابتلاء به این بیماری افزایش یافته است.

در ایران نیز در یکی دو هفته اخیر، شاهد افزایش حدود 20 درصدی میزان مراجعات به درمانگاه ها و بخش سرپایی هستیم و ممکن است که در یکی دو هفته آینده، شاهد روند رو به افزایش بستری و یکی دو هفته بعد از آن، افزایش میزان مرگ و میر باشیم اما این پیش بینی ها هنوز دقیق نیست و باید یکی دو هفته دیگر، روند بیماری و افزایش موارد سرپایی را پیگیری و رصد کنیم.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: اخیراً دو سویه جدید XD (ترکیبی از ویروس دلتا و اُمیکرون)و XE (ترکیبی از زیر سویه BA1 و BA2) شناسایی شده است.

تا کنون 16 نفر مبتلا به سویه XD در دنیا گزارش شده و مورد رصد سازمان جهانی بهداشت قرار دارد.

حدود 600 مورد ابتلاء به سویه XE در انگلستان گزارش شده است اما فعلاً جای نگرانی نیست چراکه گزارش هایی از این سویه های جدید در سایر کشورها هنوز ارائه نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی مراجعات کرونا/ باید منتظر دو هفته آینده باشیم

افزایش 20 درصدی مراجعات کرونا/ باید منتظر دو هفته آینده باشیم