مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 17:272022-04-11سياسي

مردمی بودن از ویژگی های بارز هنر انقلاب است


رییس حوزه هنری استان کردستان، مردمی بودن را ویژگی اصلی هنر انقلاب عنوان کرد.

- امین مرادی امروز (22 فروردین) در آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی استان کردستان اظهار کرد: بیستم فروردین سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم در تقویم رسمی کشور به نام روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.

وی افزود: هرساله از 20 تا 26 فروردین ماه به منظور تبیین و توجه دادن جامعه به هنر انقلاب و مولفه های هنرمند انقلابی به مدت یک هفته به نام هنر انقلاب برنامه های مختلفی در سطح استان و کشور برگزار می شود.

مرادی ادامه داد: از تأثیرات این مناسبت، اول این است که اهداف انقلاب اسلامی بازخوانی و باز تعریف می شود و دوم اینکه از هنرمندان و فعالان این حوزه که در سال گذشته آثار و تولیدات قابل توجهی داشتند تقدیر و تشکر می شود.

رییس حوزه هنری استان کردستان در خصوص شاخص و مولفه های هنر انقلاب گفت: هنر انقلاب چیزی جدا از آرمان ها و ارزش های اصلی انقلاب اسلامی یعنی مبارزه با استبداد و استکبار، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تحقق عدالت و رفع تبعیض، توجه به ارزش ها و آرمان های اسلامی و انسانی نیست.

وی با رد تفکر هنر برای هنر در تعریف هنر انقلاب تصریح کرد: هنرمندان متعهد به عنوان گروه های مرجع و تاثیرگذار در کنار اینکه نمی توانند بی تفاوت باشد، باید در مقابل به این مسائ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردمی بودن از ویژگی های بارز هنر انقلاب است

مردمی بودن از ویژگی های بارز هنر انقلاب است