مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 17:022022-04-11اقتصادي

خسارت 917 میلیارد تومانی سرمازدگی به باغ های مشگین شهر


رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشگین شهر گفت: خسارت وارده به باغ های شهرستان مشگین شهر به دلیل سرمازدگی، 917 میلیارد تومان برآورد می شود.

- حسن اصغری عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مشگین شهر اظهار کرد: خسارت وارده به باغ های شهرستان مشگین شهر به دلیل سرمازدگی و یخبندان، 917 میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: بعد از بارش برف در روزهای پایانی اسفند و اوایل نوروز، دمای هوای شهرستان مشگین شهر به زیر صفر و منفی 9 درجه رسید که متاسفانه باغات میوه شهرستان زیان دیدند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مشگین شهر ادامه داد: خسارت وارده به محصولات باغی از جمله زردآلو، بادام، آلو، گوجه سبز، انگور و گردو، از 20 درصد تا 80 درصد برآورد می شود.

5000 هکتار از باغ های مشگین شهر دچار زیان شدند اصغری بیان کرد: در سطح شهرستان مشگین شهر بیش از 15 هزار هکتار باغات سر درختی وجود داشته و در شرایط معمولی 320 هزار تن میوه برداشت می شود که از این میزان تا به حال 5 هزار هکتار خسارت دیده اند.

وی تصریح کرد: گزارش نهایی بازدیدها از باغات شهرستان مشگین شهر به فرمانداری ارائه می گردد تا در خصوص زیان واردشده تصمیماتی اتخاذ شده و از نگرانی کشاورزان کاسته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 917 میلیارد تومانی سرمازدگی به باغ های مشگین شهر

خسارت 917 میلیارد تومانی سرمازدگی به باغ های مشگین شهر