مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 16:022022-04-11سياسي

فقه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و رییس اندیشکده فقه و حقوق اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان فقه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به این مساله پرداخت.

- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و رییس اندیشکده فقه و حقوق اسلامی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در یادداشتی با عنوان "فقه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" به این مساله پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن یادداشت آیت الله ابوالقاسم علیدوست به این شرح است : دانش فقه، ظرفیت ها و الزامات متعددی دارد که در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از آنها بهره برداری و به آنها توجه شده است.

مهم ترین ظرفیت ها و الزامات یادشده به شرح زیر است: الف- لزوم توجه به اصالت اسناد فقهی در پیشرفت اسلامی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، از نگاه نامتوازنِ برخی فقهای امامیه به اسناد چهارگانه، احتراز شده و اسناد چهارگانه به گونه ای مهندسی شده است که در هندسه چینش آنها، عقل، منزلت واقعی خود را دارد؛ چراکه پیشرفت واقعی اسلامی ایرانی، بدون رساندن عقل به منزلت شایسته خود نامیسر است.

ب- مقاصد شریعت و پیشرفت اسلامی در الگوی اسلامی ایرانی چپیشرفت از توان دانش فقه برای توجه به مقاصد شریعت بهره برداری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

فقه و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت