مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 15:122022-04-11اجتماعي

نخستین عمل سزارین موفق جبیر در پارک ملی دریایی نای بند


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: یک رأس جبیر در پارک ملی دریایی نای بند که دچار زایمان ناقص گردیده بود، با انجام عمل سزارین، نجات یافت.

- ، مصطفی موذنی از نجات یافتن یک رأس جبیر در پارک ملی دریایی نای بند که دچار زایمان ناقص گردیده بود، با انجام عمل سزارین، خبرداد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه گفت: در روزهای بهار با زایمان طبیعی جبیر در منطقه حفاظت شده نای بند روبه رو هستیم و ازهمین رو فصلی پر از زاد و ولد در منطقه داریم.

در همین زمینه به دلیل زایمان ناقص یک جبیر مادر، باعث گردید که جان این جبیر به خطر افتد، بنابراین با مشاوره دامپزشک و اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، مقرر گردید جهت حفظ جان جبیر مادر، عملیات زنده گیری انجام شود.

وی در ادامه گفت: طی یک عملیات سخت، جبیر با تلاش های محیط بانان پارک ملی دریایی نایبند در شرایط ایمن زنده گیری و به سرعت به شبکه دامپزشکی عسلویه منتقل گردید.

در بررسی های اولیه مشخص شد که بیرون کشیدن جنین بدون عمل جراحی امکان پذیر نمی باشد بنابراین عمل سزارین به سرعت و بصورت اورژانسی انجام گردید و جنین مرده خارج شد.

مصطفی موذنی در ادامه گفت: با توجه به عفونت بوجود آمده، احتمال زنده ماندن جبیر مادر نیز بسیار کم برآورد می شد اما با تلاش های تیم شبکه دامپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین عمل سزارین موفق جبیر در پارک ملی دریایی نای بند

نخستین عمل سزارین موفق جبیر در پارک ملی دریایی نای بند