مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 14:372022-04-11فرهنگي

روستایی تاریخی که به وادی فراموشی سپرده شد/ سدی که تلخاب را بلعید


رانش زمین در روستای تلخاب سال هاست که زندگی را به کام اهالیش تلخ کرده و به یک معضل جدی و خطرناک برای اهالی این روستا تبدیل شده است؛ آنها به جد خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، محوطه تلخاب یکی از آثار ملی ثبت شده ایران در دره شهر بوده که قدمت آن مربوط به ساسانی است و در تاریخ 30 دی ماه 1385 در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شد؛ نشانی این اثر ملی ثبت شده شهرستان دره شهر، بخش بدره، دهستان هندمینی است.

روستای تلخاب با 225 خانوار و بیش از 700 نفر جمعیت در جنوب شرقی شهرستان بدره واقع شده و به یکی از قطب های کشاورزی این شهرستان محسوب می شود.

اردیبهشت ماه سال 95 بود که قسمتی از زمین های کشاورزی منتهی به منازل مسکونی روستای تلخاب رانش کرد و حفره ایجاد شد؛ تاکنون 9 مورد اجرای گمانه زنی در این روستا در مورد علل رانش انجام گرفته است؛ قرار کار بر این بوده که به مدت 6 ماه بعد از اتمام کار نتیجه آن اعلام شود که به دلایلی تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

رانش در روستای تلخاب تیموری یکی از اهالی روستای تلخاب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: از زمانی که نیروگاه سد به بهره برداری رسیده استارت کار توربین ها زده شده رانش زمین هم در منازل مسکونی و هم در زمین های کشاورزی شده است؛ از طرق مختلف پیگیری های لازم انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستایی تاریخی که به وادی فراموشی سپرده شد/ سدی که تلخاب را بلعید

روستایی تاریخی که به وادی فراموشی سپرده شد/ سدی که تلخاب را بلعید