مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 12:072022-04-11سياسي

کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد از 25 فروردین آغاز می شود


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، زمان آغاز کوچ عشایر استان را از 25 فروردین 1401 به بعد اعلام کرد.

- سیدجواد هاشمی مهر در نشست برنامه ریزی کوچ و جابجایی عشایر استان، اظهار کرد: کوچ بهاره عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی به تدریج و با مدیریت امور عشایر از 25 فروردین ماه جاری آغاز می شود.

وی به رعایت زمان کوچ تاکید کرد و افزود: اگر زمان تعیین شده کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی و گذرگاه ها رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شوند، قطعا مشکلاتی در پی خواهد داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص اقدامات برای کوچ به موقع عشایر به مراتع حوزه سردسیر خاطرنشان کرد: اکنون زمان حرکت عشایر از مناطق قشلاقی در استان ما که معبر عشایر خوزستان، بوشهر بخشی از جنوب فارس به مناطق ییلاقی است، اکیپ های ثابت و سیار را در گلوگاه ها مستقر کرده ایم.

هاشمی تصریح کرد: مسئله حفاظت و امنیت عشایر و خدمات رسانی به آنها بسیار ضروری است و در این خصوص نیروی انتظامی با آمادگی کامل برای ایجاد امنیت عشایر کنترل و نظارت خوبی در گلوگاه ها و طول مسیر خواهند داشت.

وی ادامه داد: همزمان با کوچ، اکیپ ها یا گروهایی از هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس به صورت ثابت و سیار در مسیرها، گذرگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد از 25 فروردین آغاز می شود

کوچ عشایر کهگیلویه و بویراحمد از 25 فروردین آغاز می شود