مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:322022-04-11پزشكي

روزه داری در کدام ماه از بارداری ممنوع است؟/ نکاتی درباره روزه در دوران شیردهی


رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به شرایط مجاز روزه داری در دوران بارداری، گفت: روزه داری در سه ماهه اول و سوم بارداری توصیه نمی شود.

- ایسنا/گلستان رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با اشاره به شرایط مجاز روزه داری در دوران بارداری، گفت: روزه داری در سه ماهه اول و سوم بارداری توصیه نمی شود.

فرهاد لشکربلوکی با اشاره به وضعیت روزه داری در مادران باردار و شیرده در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در سه ماه اول بارداری به ویژه هشت هفته نخست بارداری که سلول های مغزی جنین در حال شکل گیری است روزه داری به خصوص در ایامی که ساعات آن طولانی است و به حدود 16 ساعت می رسد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رشد جنین وارد کند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه سوم بارداری نیز بخش عمده انرژی جنین از قند خون(گلوکز خون مادر) تامین می شود و روزه داری با ایجاد ترکیبات کنونی حاصل از سوخت چربی های بدن برای تامین انرژی می تواند به سیستم عصبی جنین لطمه بزند، افزود: بنابراین در سه ماهه اول و سوم بارداری روزه گرفتن به مادران باردار توصیه نمی شود.

رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان با بیان اینکه روزه داری در سه ماه سوم بارداری شرایطی دارد که باید از سوی مادر باردار رعایت شود، تصریح کرد: ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه داری در کدام ماه از بارداری ممنوع است؟/ نکاتی درباره روزه در دوران شیردهی

روزه داری در کدام ماه از بارداری ممنوع است؟/ نکاتی درباره روزه در دوران شیردهی