مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:272022-04-11سياسي

باید تعارض منافع را مدیریت کرد


معاون حقوقی رییس جمهوری با بیان این که نه امکان مقابله و نه امکان حذف تعارض منافع وجود دارد، بر لزوم مدیریت تعارض منافع تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور صبح دوشنبه در جلسه صحن مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پس از ارائه تقاضای بررسی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی با تاکید بر این که تعارض منافع با فساد تفاوت دارد، اظهار کرد: ممکن است مواردی در خصوص تعارض منافع وجود داشته باشد که منجر به فساد شود و همچنین ممکن است مواردی از تعارض منافع وجود داشته باشد اما هیچ کدام به فساد منتهی نشود.

وی با بیان این که هر تعارض منافعی فساد نیست اضافه کرد: اگر تعارض منافع مدیریت شود طبیعتا زمینه اعتماد مردم به نظام افزایش می یابد و همچنین دیگر بستری برای فساد در کشور ایجاد نمی شود.

همه بارها مشاهده کرده ایم منافع عمومی با منافع شخصی در تعارض قرار گرفته است و بسیار دیده شده مسئولان دولتی و کارکنان دولت و بخش های ارائه دهنده خدمات عمومی در زمان تصمیم گیری با تعارضی میان منافع عمومی و منافع شخصی، خانوادگی یا بستگان و گروه های متصل به آنها مواجه می شوند.

دهقان اظهار کرد: تعارض منافع موضوعی قابل حل نیست بلکه واقعیتی است که وجود دارد و به صورت مداوم در زندگی شخصی کارکنان حکومتی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید تعارض منافع را مدیریت کرد

باید تعارض منافع را مدیریت کرد