مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:272022-04-11پزشكي

اینجا هر نفسی که فرو می رود، مضر حیات است


در لرستان مساله ریزگردها حساس تر است چرا که استان کانون زوال بلوط در کشور معرفی شده و یکی از عواملی که روی آن تاثیر می گذارد ریزگردها هستند.

- ایسنا/لرستان دانشیار دانشگاه لرستان گفت: در لرستان مساله ریزگردها حساس تر است چرا که استان کانون زوال بلوط در کشور معرفی شده و یکی از عواملی که روی آن تاثیر می گذارد ریزگردها هستند.

دکتر رحیم ملک نیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ریزگردها پدیده جدیدی برای کشور ما نیست و تقریبا بیش از دو دهه است که با آن به صورت جدی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برخی سال ها در زمان خشکسالی مثل پایان بهار و تابستان با پدیده گردوغبار و ریزگردها در استان مواجه بودیم و به ندرت در اواخر زمستان و اوایل بهار این پدیده رخ می داد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی منابع طبیعی و جنگلداری دانشگاه لرستان افزود: امسال متاسفانه پدیده گردوغبار را از زمستان شاهد بودیم.

ملک نیا با بیان اینکه وضعیت امروز به خاطر نبود بارندگی، خشک بودن سطح خاک و پوشش گیاهی ضعیف شده در کشورهای مجاور است؛ اما علاوه بر منشاء خارجی ریزگردها یک سری کانون های داخلی نیز در این پدیده وجود دارد، عنوان کرد: در تهران و استان های مرکزی کشور بیان شده ریزگردها و گردوغبار منشاء داخلی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا هر نفسی که فرو می رود، مضر حیات است

اینجا هر نفسی که فرو می رود، مضر حیات است