مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:122022-04-11حوادث

کشف 523 شیء تاریخی قاچاق از یک خانه


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور از کشف 523 شیء تاریخی مربوط به دوره های ماد، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی از خانه یک قاچاقچی در شهرستان رودسر و دستگیری متهم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سردار حسن مهری در توضیح بیشتر گفت: به دنبال گزارش دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیاء عتیقه در بخش رحیم آباد شهرستان رودسر، پس از احراز صحت خبر، این موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت استان گیلان قرار گرفت.

او افزود: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیم زبده با هماهنگی مقام قضایی و با همراهی نیروهای انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردند و در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان 523 قلم شیء شامل گردن بند، گوشواره، آویز، ریتون، جام، سکه و .

کشف و ضبط کردند.

مهری گفت: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن ها در دوره های ماد، هخامنشی، اشکانی، ساسانی و اسلامی تخمین زده شد.

به گفته فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، در این عملیات متهم دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 523 شیء تاریخی قاچاق از یک خانه

کشف 523 شیء تاریخی قاچاق از یک خانه