مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 10:022022-04-11اقتصادي

عضو کمیته علمی کرونا: جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده


اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه های ترکیبی از جمله سویه XE بین 10 تا 40 درصد سرایت بیشتری دارند اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

- ایسنا: عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به جهش XE سویه امیکرون و با بیان اینکه به احتمال زیاد این سویه های ترکیبی هنوز به کشور ما نیامده است، گفت: اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه های ترکیبی از جمله سویه XE بین 10 تا 40 درصد سرایت بیشتری دارند، اما از نظر کشندگی و افزایش شدت بیمای خوشبختانه هنوز گزارشی نداشتیم که بگوید شدت در این زمینه بیشتر است.

مجید مختاری با اشاره به اینکه روند کاهشی کرونا را تا حدود دو هفته قبل در کشور شاهد بودیم، گفت: اما آرام آرام روند صعودی موارد ابتلا که پیش بینی می کردیم را شاهدیم ولی از نظر مرگ و میر خوشبختانه شرایط کاهشی است؛ هرچند که حتی یک مرگ هم برای ما زیاد است اما نسبت به حدود دو ماه قبل، اکنون تعداد مرگ و میر خیلی کمتر است و این موارد مرگ و میر نیز بازتاب بیمارانِ دو الی سه هفته قبل هستند.

اگر در حال حاضر روند ابتلا صعودی باشد، احتمال دارد طی هفته های آتی مرگ و میر هم افزایش یابد اما امیدواریم به اعداد بالای قبلی نرسیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو کمیته علمی کرونا: جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده

عضو کمیته علمی کرونا: جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده