مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-11اجتماعي

می توان «عشق» را همانند روز اول آشنایی حفظ کرد؟


یک روانشناس با بیان اینکه بعضا زوجین تصور می کنند همواره باید همانند شش ماه ابتدایی دوران آشنایی و به همان میزان برای هم وقت بگذارند و ابراز علاقه زیادی داشته باشند، - گفت: این تصور که زن و شوهر همانند شش ماه ابتدایی آشنایی و به همان میزان به هم ابراز علاقه و محبت کنند درست نیست اما در عین حال اگر این کاهش ابراز علاقه و گذراندن وقت با یکدیگر همراه با نشانه هایی نظیر بحث و مشاجره و درگیری های لفظی و کلامی متعدد رخ دهد نیز یعنی روند رابطه از حالت طبیعی خارج شده است.

دکتر محمد ابراهیم تکلو در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه می توان عشق را پس از سالها زندگی مشترک همانند دوران آشنایی حفظ کرد اما شکل آن متفاوت است، اظهار کرد: این امر مشابه فرآیند رشد انسانی است.

در فرآیند رشد، یک سالگی کودک با دو سالگی و سه سالگی او متفاوت است، به طوری که گرچه در ابتدای تولد نیاز به مراقبت های ویژه والدین داشت اما هرچه بزرگتر می شود مسئولیت رفع برخی نیازهایش را خود بر عهده می گیرد و رابطه زن و شوهر در زندگی مشترک نیز به همین ترتیب است.

به گفته این روانشناس، کلیات رابطه عاشقانه اعم از احساس تعلق، مسئولیت پذیری، دوست داشتن و تعهد در زندگی مشترک و با گذشت عمر آن همواره باید وجود داشته باشد، نباید از بین رود و درصورت کمرنگ شدن نیز باید ریشه یابی شده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان «عشق» را همانند روز اول آشنایی حفظ کرد؟

می توان «عشق» را همانند روز اول آشنایی حفظ کرد؟