مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 فروردین 1401 ساعت 08:372022-04-11پزشكي

جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده است


عضو کمیته علمی کرونا با اشاره به جهش XE سویه امیکرون و با بیان اینکه به احتمال زیاد این سویه های ترکیبی هنوز به کشور ما نیامده است، گفت: اکنون از دیدگاه سرایت پذیری سویه های ترکیبی از جمله سویه XE بین 10 تا 40 درصد سرایت بیشتری دارند، - عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر مجید مختاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه روند کاهشی کرونا را تا حدود دو هفته قبل در کشور شاهد بودیم، گفت: اما آرام آرام روند صعودی موارد ابتلا که پیش بینی می کردیم را شاهدیم ولی از نظر مرگ و میر خوشبختانه شرایط کاهشی است؛ هرچند که حتی یک مرگ هم برای ما زیاد است اما نسبت به حدود دو ماه قبل، اکنون تعداد مرگ و میر خیلی کمتر است و این موارد مرگ و میر نیز بازتاب بیمارانِ دو الی سه هفته قبل هستند.

اگر در حال حاضر روند ابتلا صعودی باشد، احتمال دارد طی هفته های آتی مرگ و میر هم افزایش یابد اما امیدواریم به اعداد بالای قبلی نرسیم.

وی افزود: با وجود تعطیلات سال نو، مسافرت ها و بازگشایی مدارس که همگی عوامل خطر انتشار ویروس هستند، طبیعتا انتظار ازدیاد تعداد ابتلا وجود داشت.

بنابراین برای روزهای آتی نوسانات ادامه خواهد داشت و به نظر نمی رسد رفتار ویروس با وجود سویه های جدید و ترکیبی تغییر کرده باشد که به دنبال این موضوع هم در سطح جهانی پیش بینی نمی شود که دچار جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده است

جهش XE کرونا هنوز به ایران نرسیده است