مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 18:022022-04-10اقتصادي

همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند


استاندار گیلان با اشاره به کاهش سطح آب پشت سد سفیدرود و احتمال بروز تنش آبی در سال زراعی جدید، گفت: همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند.

- ، اسدالله عباسی بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه بازدید از سد سفیدرود در گفتگو با رسانه ها با اشاره به پایین آمده ارتفاع آب پشت سد، اظهار کرد: دبی ورودی آب کاهش یافته و این نشان دهنده تنش آبی در سال زراعی امسال هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها باید برای کاهش تنش آبی وارد میدان شوند، افزود: باید تلاش شود تا آب به درستی به همه مزارع و شالیزارها هدایت شود.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم بهره گیری از آب رودخانه های فصلی، چاه های عمیق و نیمه عمیق و نیز آب بندان ها، گفت: فرمانداران، نهادهای انقلابی، بسیج، سپاه و دیگر دستگاه ها از تجهیزات و امکانات و نیز از ظرفیت بخش خصوصی برای لایروبی و ساماندهی سردهنه ها بهره بگیرند.

عباسی با بیان اینکه برای لایروبی نیازمند همکاری و مشارکت مردم با مسئولان هستیم، اضافه کرد: همه فرمانداران موظف هستند دستگاه ها را پای کار بیاورند تا مشکلی برای کشاورزان وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به راه اندازی تشکیل قرارگاهی برای بررسی وضعیت آب در مرکز استان گیلان، افزود: این قرارگاه در همه شهرستان ها تشکیل و باید در زمینه ذخیره آب اقدام کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند

همه دستگاه ها برای کاهش تنش آبی در سال زراعی پای کار باشند