مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 16:122022-04-10فرهنگي

کشف غار 4 هزارساله در گیلان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از شناسایی یک غار با آثار عصر برنز در منطقه پلنگدره شهرستان رودبار خبر داد و گفت: طول این غار حدود هفت متر و عرض دهانه آن حدود یک متر بوده و با توجه موقعیت غار ورود به آن بدون تجهیزات تخصصی غیرممکن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی غار باستانی اظهار کرد: برابر بررسی و بازدیدهای کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از منطقه پلنگدره شهرستان رودبار، غاری با یافته هایی متعلق به عصر برنز شناسایی شد.

  وی در جریان بازدید از این اثر ارزشمند تاریخی گفت: طول این غار حدود هفت متر و عرض دهانه آن حدود یک متر بوده و با توجه موقعیت غار ورود به آن بدون تجهیزات تخصصی غیرممکن است.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با توجه به مسیر صعب العبور دسترسی به این غار تصریح کرد: با توجه به بازدید و بررسی های باستان شناسی آثاری از عصر برنز در آن شناسایی شده و امیدواریم به زودی با تشکیل پرونده شاهد اضافه شدن این اثر ارزشمند حداقل 4هزارساله به جمع فهرست دیگر غارهای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف غار 4 هزارساله در گیلان

کشف غار 4 هزارساله در گیلان