مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 فروردین 1401 ساعت 15:572022-04-10اقتصادي

سرنوشت متفاوت برج جهان نمای اصفهان و هتل آسمان شیراز


درست در همان سالهایی که مسئولان شهری شیراز با همراهی میراث فرهنگی استان، به آسمان خواری هتلی در 100 متری زندیه مجوز می دادند، در اصفهان با پافشاری میراث فرهنگی استان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مجموعه زندیه به مرکزیت ارگ کریمخان آثار بازمانده  از مقطع خاص از تاریخ ایران و سرمایه ای ملی است.

شناخت این آثار به شناخت تاریخ کشور پیوند دارد و اضافه شدن این مجموعه به میراث جهانی، حق این آثار، حق مردم شیراز و حق کشور است.

ثبت جهانی زندیه، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران را به جهانیان معرفی می کند و جایگاه ایران را در رشد فرهنگ و تاریخ بشری ارتقاء می بخشد، گردشگران از اقصی نقاط جهان برای دیدن آن ترغیب می شوند و سالانه بودجه ای از یونسکو برای حفظ این آثار به کشور تعلق می گیرد.

اما همه این مزایا و این حق عامه، قربانی سر به فلک کشیدن برج آسمان شده که در مجوزهای خود امضای شهرداری، کمیسیون ماده 100 و 5 و حتی موافقت سازمان میراث فرهنگی استان را دارد! سازه غول آسایی که از هر سو به سمت محدوده تاریخی شیراز حرکت کنی،  در چشم می زند و مسئولان شهری و میراث فرهنگی هم قدمی برای حل این مشکل ملی برنمی دارند.

در حالی که وقتی مشابه همین اتفاق در اوایل دهه 80 برای میدان نقش جهان اصفهان رخ داد، با پافشاری و ایستادگی میراث فرهنگی اصفهان، ارتفاع برجی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت متفاوت برج جهان نمای اصفهان و هتل آسمان شیراز

سرنوشت متفاوت برج جهان نمای اصفهان و هتل آسمان شیراز